Сучасному випускнику: чи то школи, чи то університету, доводиться переживати багато страхів. Найбільші з них, звісно, пов’язані з хвилюванням перед здачею ЗНО або захистом дипломної роботи. А найгіршим усе рівно лишається страх перед невідомим. Часто школяр, який ще вчора впевнено говорив про вибір майбутньої професії, після випускного замикається в собі через безмежну кількість сумнівів у глибині душі. У не менш складній ситуації опинився й випускник ВУЗу, який тепер буквально вступає в «доросле життя», про яке йому повторювали ще в школі, і власне стикається з фактом усвідомлення, що він чи вона – доросла людина, яка повинна сама себе забезпечувати.

На жаль, в Україні не прийнято перейматися психологічними проблемами студентства, як от, наприклад, цим займаються в університеті Сан Дієго, США. Працівники центру психологічної консультації для студентів відмітили збільшення випадків глибокої депресії серед студентів. У дослідженні, проведеному з метою аналізу ситуації, було помічено також, що серед тих, хто здобуває освіту в університеті, збільшилась кількість крайньої збуджуваності та спроб нанести собі тілесну травму. Все це наслідки недостатньо продуманої навчальної програми, які піддає ризику психічний стан студента. Автори дослідження також відмітили депресивні настрої серед випускників університету, які виникають на фоні їхньої невизначеності в майбутньому.

В Україні, як уже говорилося, цією проблемою цікавляться дуже мало. В навчальному процесі між студентом і викладачами та адміністрацією закладу складаються відносини, накшталт, «кожен сам за себе», «це ваші особисті проблеми» та ін. Випускники психологічного факультету університету імені Г.С. Сковороди провели опитування серед магістрантів і спеціалістів інших факультетів для визначення найбільших страхів серед випускників напередодні закінчення навчання. Отримані результати були використані ними в їхніх власних дипломних роботах, але студенти-психологи не могли не поділитися своїми спостереженнями з науковими керівниками та викладачами. Результати опитування дійсно неприємно вражали високим рівнем депресивних настроїв серед випускників, своє майбутнє вони, переважно, бачили досить нечітко та песимістично та взагалі неохоче погодилися брати участь у подібному досліді.

На жаль, сенс від такого цінного зібраного матеріалу полягав лише в написанні студентами-психологами практичної частини своїх дипломів. Адміністрація університету не звернула достатньої на таке цінне дослідження, випускники лишилися один-на-один зі своєю проблемою. Як не дивно, та це проблема не лише педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, студенти інших ВУЗів також не відчувають достатньої підтримки зі сторони адміністрації. Таким чином, молодий спеціаліст, відриваючись від знайомого йому безпечного оточення, просто ступає в невідомість без належної підтримки наставників і власне віри в свої сили. То яким буде початок такого «дорослого життя»?

Додати статтю в каталог статей безкоштовно …